Hoe bouw je conditie op?

Iedereen is anders, de een heeft een conditie van een zak aardappelen en de andere een top conditie. Gelukkig is conditie iets dat je kunt opbouwen, stapje voor stapje. Iedereen wilt wel een goeie conditie maar komt maar niet over die drempel heen om aan je conditie te gaan werken. Ik ga jullie een aantal handige tip geven over het verbeteren van je conditie.

Wandelen
Mijn eerste tip is door gewoon dagelijks veel te gaan wandelen, dit kan zijn door de hond uit te laten of gewoon een blokje om. Als je dit dagelijks doet, en ook goed doet dus een goeie afstand en een stevige tempo dan merk je dat je conditie er langzaam op vooruit gaat. Dan merk je ook dat het tijd is om een stapje hoger te gaan.

Push-ups
Een ding dat ook goed werkt voor je conditie is gewoon dagelijks push-ups en sit-ups doen. De eerste dag begin je met 10, en elke dag 5 er bij. Je hoeft niet gelijk dagelijks dit te gaan doen, om de dag of twee keer in de week is ook al genoeg. Je merkt hierdoor dat je betere spieren kweekt, en natuurlijk ook een strakkere buik krijgt.

Joggen
Een rondje joggen is ook echt goed voor je conditie. Dit doe je dus niet dagelijks maar om de dag, en in het begin is het misschien handig om nog minder in de week te doen. In het begin is het even doorzetten met het bijhouden van het rennen en natuurlijk ook je lichaam moet er aan wennen, de manier hoe alles in werking komt. Maar als je dit een paar weken vol houd zul je merken dat je met de keer dat je rent weer wat verder komt of wat sneller gaat. Dit is echt een goeie manier om je conditie te verbeteren.

Sport
Het klinkt heel logisch, maar als je aan sport doet train je ook echt je conditie. Dit kan alles zijn: tennis, voetbal, danslessen, zwemmen en noem maar op. Het kost misschien weer wat geld maar als je het er voor over hebt en plezier in hebt is het altijd goed. Ook kun je naar de sportschool gaan, daar heb je allerlei apparatuur waarmee je kunt trainen.

Skaten
Wat mijn conditie erg omhoog heeft gehaald is toch wel het skaten. Ik begon gewoon simpel met longboarden en dat een paar keer per week en ik bouwde het zo goed op dat ik nu zonder enige pauze ongeveer 10 kilometer met gemak kan boarden, en soms wel 30 tot 40 kilometer per dag onderweg ben. Dit hoeft niet alleen longboarden te zijn, dit kan ook skateboarden en skeeleren zijn. Als je maar lekker in beweging bent en er plezier in hebt.

Geef een reactie